طراحی گرافیکی(هویت بصری)

طراحی گرافیکی(هویت بصری)



طراحی گرافیکی چیست؟

طراحی گرافیک از ترکیبات بصری برای حل مسائل و انتقال ایده ها از تایپوگرافی، تصاویر، رنگ و فرم استفاده می کند که هیچ راهی برای انجام این کار به جز این موارد وجود ندارد، به همین دلیل است که انواع مختلفی از طراحی گرافیکی وجود دارد و هر کدام حوزه تخصصی خود را دارند.

اگرچه اغلب آنها با هم وجه اشتراک دارند، اما هر نوع طراحی گرافیکی به مجموعه خاصی از مهارت ها و تکنیک های طراحی نیاز دارد.

بسیاری از طراحان در یک زمینه تخصص دارند، گروهی دیگر بر مجموعه ای از انواع مرتبط به یکدیگر متخصص هستند اما از آنجایی که صنعت دائما در حال تغییر است، طراحان باید سازگار و یادگیرنده مادام العمر باشند تا بتوانند در طول زندگی حرفه ای خود پیشرفت کنند.



طراحی گرافیکی هویت بصری

برند رابطه ی بین یک کسب و کار یا سازمان و مخاطبانش است. هویت برند نحوه ارتباط سازمان با شخصیت، لحن و ماهیت خود و همچنین خاطرات، احساسات و تجربیات را بیان می کند که طراحی گرافیکی هویت بصری دقیقاً همان منظور را می رساند. عناصر بصری هویت برند که به عنوان چهره یک برند عمل می کنند که کیفیت های ناملموس را از طریق تصاویر، شکل ها و رنگ ها منتقل می نمایند.

طراحانی که در طراحی گرافیک هویت بصری تخصص دارند با سهامداران برند برای ایجاد ویژگی هایی مانند لوگو، تایپوگرافی، پالت های رنگی و کتاب های تصویری که شخصیت یک برند را نشان می دهد، همکاری می کنند. علاوه بر کارت‌های ویزیت استاندارد و ملزومات شرکت ، طراحان اغلب مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های برند بصری را طراحی می کنند که بهترین شیوه‌ها را توصیف می‌کند و نمونه‌هایی از برندسازی بصری را ارائه می‌دهد که در رسانه‌های مختلف استفاده می شود بنابراین این دستورالعمل ها به اطمینان از ثبات برند در برنامه های آینده کمک می کنند.

طراحی هویت بصری یکی از رایج ترین انواع طراحی ها است. طراحان گرافیک هویت بصری باید دانش کلی در مورد انواع طراحی گرافیک داشته باشند تا بتوانند عناصر طراحی مناسبی برای همه رسانه های بصری ایجاد کنند. آنها همچنین به مهارت های ارتباطی عالی، مفهومی و خلاقانه و میل به تحقیق در صنایع، سازمان ها، گرایش ها و رقبا نیاز دارند.



اجزای هویت بصری چیست؟

لوگو یا آرم تجاری برند

شعار تبلیغاتی و تگ لاین

رنگ سازمانی برند

کارت ویزیت و ست اداری و …

کتاب برند یا برندبوک (brand book)

امضای برند یا sign

پترن یا بافت برند

وبسایت

طراحی ایمیل

شبکه های اجتماعی (مانند اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، تلگرام و …)

اهمیت هویت بصری

فعالیت هدفمند در اینستاگرام می تواند یک عامل مهم در برند سازی و کسب درآمد کسب و کار شما باشد، چون علاوه بر این که یکی از پر مخاطب ترین شبکه های اجتماعی می باشد می توان با این کار، برند خود را بیشتر به نمایش گذاشت. تنها عاملی که می تواند هویت بصری برند شما را در اینستاگرام بهبود بخشد ایجاد تجربه ای خوب از مشاهده پیج شما برای مخاطبین تان می باشد. برای ایجاد یک تجربه خوب از برندتان باید به تدوین استراتژی محتوا و طراحی های گرافیکی در سایت و یا شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام بپردازید تا بتوانید برند خود را به بهترین شکل در میان مردم معرفی کنید و آن ها را ترغیب به شناختن خود کنید.