تابلو راهنمای طبقات

تابلو راهنمای طبقات

تابلو راهنمای طبقات یکی از ابزار کاربردی است که در اکثر ساختمان‌ های بزرگ به چشم می‌خورد. از طرفی داشتن تابلو در برخی مراکز مانند بیمارستان‌ها ضروری است تا بتوان به کمک آن به راحتی مسیر موردنظر را پیدا کرد.


استفاده از تابلو راهنمای طبقات باعث می‌شود تا ساختمان اعتبار بیشتری پیدا کند و توصیه می‌شود برای راهنمای مراجعه‌کنندگان از انواع تابلوی راهنمای ساختمان استفاده کنید. در ادامه بیشتر با این ابزار آشنا می‌شود و از کاربرد تابلو راهنمای طبقات را می‌شناسید.

در ادامه درباره قیمت تابلو راهنمای طبقات توضیح دادیم همراه ما باشید.

در تمامی مقالات این مجموعه درباره تمامی موارد ساین توضیح داده شده است با ما همراه باشید.




تابلو راهنمای ساختمان

تابلو راهنمای ساختمان، تمام طبقات ساختمان با کاربری آن‌ها ذکر شده است. به علاوه کاربری هر اتاق در هر طبقه نیز مشخص است. به عنوان مثال، دفاتر کاری، مطب پزشکان، دفاتر وکالت، دفتر شرکت و ... همگی در تابلو راهنمای ساختمان بر اساس طبقه، نشان داده شده است.


معمولاً تابلو راهنمای ساختمان دارای چند ردیف و چند ستون هستند که هر ردیف یک طبقه را نشان می‌دهد و ستون‌ های مختلف نیز نام دفاتر یا اتاق‌ های طبقات هستند. این نوع استند راهنمای طبقات به مراجعه‌ کنندگان کمک می‌کند تا بدون فوت وقت به راحتی سراغ مرکز موردنظر خود در طبقه‌ای مشخص بروند.

اگر به دنبال تابلو راهنمای ساختمان هستید میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره تابلو راهنما اویز هستید به این صفحه مراجعه کنید.


تابلوی راهنمای ساختمان و کاربرد آن

احتمالاً با معرفی که از تابلو راهنمای طبقات صورت گرفت، ذهنتان بیشتر همان تابلوی راهنمای طبقات ساختمان را در نظر گرفته است. بهتر است بدانید که کاربردهای مختلفی برای تابلوی راهنمای ساختمان در نظر گرفته شده است که برخی از رایج‌ ترین آن‌ ها را در ادامه می‌بینید.




تابلوی راهنمای طبقات ساختمان

علاوه بر این که باید مراجعه‌ کنندگان متوجه شوند که اتاق موردنظرشان در کدام طبقه قرار دارد، مکان دقیق آن هم اهمیت دارد که با تابلوی راهنمای طبقات ساختمان مشخص میشود هنگامی که متوجه می‌شوید پزشک موردنظرتان در طبقه دوم واقع شده است و به این طبقه می‌روید، احتمالاً با اتاق‌ها و سوئیت‌های متعددی روبرو می‌شوید.


هنوز هم کار تابلوی راهنمای طبقات ساختمان تمام نشده است و در یک ساختمان استاندارد، استند راهنمای طبقات و همچنین تابلوی راهنمای طبقات ساختمان اتاق‌ها هم باید به کار گرفته شود. تابلوی کوچکی در جلوی درب هر مرکز واقع شده است که شما را هدایت می‌کند به کدام سوئیت یا اتاق بروید.

مجموعه ریحان ساین مفتخر است تمامی خدمات مربوط به تابلو راهنمای بیمارستانی را در اختیار شما قرار دهد.


تابلوی راهنمای طبقات ساختمان و مزایای آن

بدون شک شما هم بارها تابلو راهنمای ایستاده را دیده‌اید و احتمالاً با شنیدن نام آن متوجه کاربردش شده‌اید. هنگامی که وارد یک ساختمان بزرگ و چند طبقه یا با متراژ بالا شده‌اید که بخش‌های مختلفی دارد، تابلوی راهنمای طبقات ساختمان در گوشه و کنار آن دیده می‌شود که مسیر مورد نظرتان را از طریق آن‌ها پیدا می‌کنید.

به عنوان مثال در یک ساختمان پزشکی به دنبال نام پزشکی می‌گردید که قرار است به وی مراجعه کنید. وارد ساختمان که می‌شوید، اولین کاری که می‌کنید، تماشای تابلو راهنمای ساختمان است که جلوی هر طبقه اسم پزشکان همان طبقه را حک کرده‌اند. بدین صورت به راحتی می‌توانید بدون اتلاف وقت به پزشک موردنظرتان مراجعه کنید.

با توجه به مواردی که گفته شد، تابلوی راهنمای ساختمان یک تابلوی راهنمای طبقات ساختمان کاربردی است که جهت راهنمایی و هدایت مراجعه‌کنندگان به یک ساختمان در کنار درب ورودی و مسیرهای مختلف و راهروها قرار گرفته است. تابلو راهنمای ایستاده می‌تواند تابلوی راهنمای طبقات ساختمان مختلفی داشته باشد که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شوید.



برای اطلاع درباره لایت باکس میتوانید همراه ما باشید.


تابلوی راهنمای طبقات ساختمان و جنس آن

اگر دقت کرده باشید، جنس استند راهنمای طبقات از چند نوع متریال خاص ساخته می‌شود که رایج‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند:


پلکسی‌گلاس: بهترین انتخاب برای تابلوی راهنمای طبقات ساختمان ، جنس پلکسی‌گلاس است که هم زیباست و هم طول عمر بالایی دارد. به علاوه دارای رنگ‌ بندی‌ های متنوع است.


کامپوزیت هم به علت مقاومت بالا در برابر رطوبت و شرایط جوی و همین‌طور ظاهر زیبای خود از دیگر متریالی است که برای ساخت استند راهنمای طبقات و ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.


جنس استیل نیز مقاومت بالایی دارد و می‌توان از آن برای داخل و خارج از سالن جهت ساخت تابلو استفاده کرد.


آلومینیوم از دیگر متریالی است که برای ساخت تابلوی راهنمای طبقات ساختمان در نظر گرفته می‌شود. در پارکینگ و لابی نیز به علت انعکاس نور و دید بهتر از این جنس برای تابلوی راهنمای طبقات ساختمان استفاده می‌شود.


یکی دیگر از متریال مورد استفاده که بسته به فضا و طراحی داخلی از آن استفاده می‌شود، جنس ام‌ دی‌ اف است. با توجه به این که ام‌ دی‌ اف در برابر رطوبت مقاومت کمتری دارد، معمولاً فقط در بخش داخلی ساختمان از تابلوی راهنمای طبقات ساختمان استفاده می‌شود.

اگر به دنبال مشاوره در رابطه با سازنده تابلو راهنما هستید به این صفحه مراجعه کنید.


استند راهنمای طبقات

گاهی اوقات در مراکز درمانی یا ساختمانی‌هایی که دارای متراژ بزرگ و بخش‌ های مختلف هستند، متوجه استند راهنمای طبقات می‌شوید. به عنوان مثال مسیر خروجی از رایج‌ترین آنهاست.

در یک ساختمان بزرگ و دارای راهروهای زیاد، ممکن است مراجعه‌کنندگان سردرگم شوند و مسیر خود را گم کنند؛ از این رو استفاده از تابلو راهنمای ساختمان و استند راهنمای طبقات به آن‌ها کمک می‌کند تا به راحتی وارد مسیر موردنظر خود شوند.

مثلاً اگر قرار است در یک بیمارستان به سمت بخش سونوگرافی بروید، با هدایتی که از طریق استند راهنمای طبقات صورت می‌گیرد، به راحتی مسیر خود را پیدا می‌کنید.



برای اطلاعات درباره تابلو آویز پلکسی گلاس با ما همراه باشید.


تابلو راهنمای ایستاده

در مبحث قبل که کاربردهای تابلوی راهنمای ساختمان را مورد بررسی قرار دادیم، به طور کلی یک معرفی از تابلو راهنمای ایستاده نیز انجام گرفت. در اصل کاربرد هر کدام از تابلو راهنمای ایستاده نشان‌دهنده نوع آن‌ها هم بود. با این وجود می‌توان انواع تابلوی راهنمای ساختمان را به موارد متعددی دسته‌بندی کرد که اصلی ترین آن تابلو راهنمای ایستاده است:


تابلوی راهنمای طبقات ساختمان برای راهنمای طبقات اداری و مراجعین سازمانی با استفاده از تابلو راهنمای ایستاده 


تابلوی خدمات درمانی برای بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها با استفاده از تابلو راهنمای ایستاده 


تابلوی راهنمای فضای باز مانند حیاط و محیط بیرونی ساختمان با استفاده از تابلو راهنمای ایستاده 


تابلوی راهنمای طبقات ساختمان مسکونی جهت طبقات ساختمان، آپارتمان یا مجتمع با استفاده از تابلو راهنمای ایستاده 


استندهای رومیزی برای معرفی کارکنان و بخش‌ های مختلف اداری با استفاده از تابلو راهنمای ایستاده 


مدل‌های مختلفی از تابلو راهنمای طبقات نیز وجود دارد که از نظر طراحی و شکل با همدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال تابلو راهنمای ایستاده یا دیواری را می‌توان نام برد.

تابلو راهنمای ایستاده معمولاً در راهروی ورودی ساختمان یا طبقات قرار می‌گیرد. تابلو راهنمای ایستاده در صورتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که ارتفاع زیادی داشته باشد و اطلاعات بیشتری بر روی آن قابل مشاهده است.


یکی از دلایل استفاده از انواع تابلو راهنمای ایستاده، امکان جابه‌جایی آنهاست. به عنوان مثال می‌توان از تابلو راهنمای ایستاده ساختمان در جلوی درب ورودی استفاده کرد و هنگام بستن درب ساختمان، آن را از جلوی درب برداشت.


طراحی‌ های خاص مانند حالت مستطیلی، بیضی، دایره‌ای، موج‌دار و ... نیز بر روی استند راهنمای طبقات باعث تفاوت در انواع تابلو راهنمای ایستاده می‌شود. انتخاب طرح‌های مختلف بیشتر به صورت سلیقه‌ای و متناسب با فضا است.




ساخت تابلو طبقاتی

امروزه صنعت تابلوسازی با توجه به پیشرفت تکنولوژی دائما در حال تغییر و تحول است به طوری که ساخت تابلو طبقاتی نقش مهمی در توسعه کسب و کار و سهولت بازاریابی دارد.

توسعه کسب‌وکارها و پیشرفت‌های علمی و فرهنگی، مدیران را بر آن داشته تا با احداث ساختمان‌ها و مجتمع‌های اداری و تجاری در سطح شهر از مردم استقبال کنند و بستر مناسبی را برای آنان فراهم کنند.

همان‌طور که گفته شد، جنس مواد به کار رفته برای ساخت تابلو راهنمای ساختمان متنوع است. برای ساخت تابلو طبقاتی ورق‌ های پلکسی‌ گلاس که یکی از رایج‌ ترین آنهاست، ورق با رنگ موردنظر را بر اساس ضخامت و ابعاد لازم برش می‌دهند.


پس از این که لایه با طرح موردنظر آماده شد، به کمک حکاکی، برش نیم تیغ و برش لیزری، اطلاعات را بر روی این ورق‌ها قرار می‌دهند. برخی اوقات پس از ساخت تابلو طبقاتی، تابلوی راهنمای ساختمان با یک پوشش شیشه‌ای نشکن پوشیده می‌شوند تا مقاومت و زیبایی خود را به مرور زمان از دست ندهند.



در ادامه درباره ساخت تابلو طبقاتی توضیح دادیم همراه ما باشید.

ساخت تابلو طبقاتی به چند دلیل مهم هستند. ساخت تابلو طبقاتی جزو اولین نشانه هایی هستند که بازدیدکنندگان شما متوجه آن می شوند، بنابراین به شما کمک می کنند اولین تاثیر خوبی روی آنها بگذارید.

ساخت تابلو طبقاتی همچنین می توانند تأثیر ماندگاری بگذارند. ساخت تابلو طبقاتی یک عنصر ضروری در برنامه تابلوسازی هر شرکتی است. تخته‌های کف امروزی که به‌طور سنتی برای اطلاع‌رسانی و هدایت بازدیدکنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای تقویت برند شما و آگاهی عمومی از شرکت شما از طریق طراحی قابل تنظیم و معاصر کار می‌کنند.


قیمت تابلو راهنمای طبقات

یکی از نکات مهمی که در هنگام خرید یا ساخت تابلو طبقاتی به آن توجه می‌شود، قیمت تابلو راهنمای طبقات است. قیمت تابلو راهنمای طبقات با توجه به فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود.


جنس تابلو و قیمت تابلو راهنمای طبقات


ابعاد و نوع تابلو و قیمت تابلو راهنمای طبقات


طراحی‌ های انتخابی و المان‌ های روی استند برای تعیین قیمت تابلو راهنمای طبقات


تعداد و تنوع تابلوی راهنمای ساختمان در قیمت تابلو راهنمای طبقات


تمامی این فاکتورها در قیمت تابلو راهنمای طبقات به طور مستقیم تأثیرگذار است.




استند راهنمای طبقات برای چه ساختمانی مناسب‌ تر است؟

هنگامی که قصد دارید تا برای ساختمان خود از تابلو راهنمای ساختمان استفاده کنید، ممکن است در انتخاب نوع و طرح آن‌ها دچار سردرگمی شوید. باید دقت داشته باشید که تابلو باید بر اساس کاربری محیط مورد استفاده انتخاب شود.


به علاوه هنگام خرید به طراحی داخلی و هماهنگ بودن استند راهنمای طبقات با دیگر بخش‌های فضا نیز توجه شود تا زیبایی محیط دستخوش تغییرات نامطلوب نشود. برای یک ساختمان رسمی و اداری باید از تابلوی راهنمای ساختمان ساده‌ تر و رسمی استفاده کرد.


می‌توانید برای یک ساختمان مسکونی یا مراکزی که خیلی رسمی نیستند از طرح‌های رنگی با المان‌های خاص هماهنگ با فضا نیز بهره ببرید. در هر صورت بهتر است استند راهنمای طبقات از درب ورودی تا اتاق‌ ها با هم هماهنگ و متناسب باشند.




ما در مقاله های قبلی درباره تابلو ساختمان های مسکونی توضیح دادیم برای کسب اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. 


خرید تابلوی راهنمای ساختمان به شما این امکان را می‌دهد تا مراجعه‌کنندگان خود را راضی نگه دارید و نیازی به آدرس دادن زبانی از طریق نگهبانی یا افراد حاضر در ساختمان نداشته باشید. این کار نشان می‌دهد که برای مراجعه‌کنندگان و ساکنین احترام بیشتری قائل می‌شوید.


اگر قصد دارید تا برای قیمت تابلو راهنمای طبقات اقدام کنید، بهتر است مراکز معتبر طراحی و فروش  استند راهنمای طبقات را بشناسید. در این صورت می‌توانید به راحتی در بین طرح‌های مختلف و باکیفیت که برای انواع تابلو راهنمای ساختمان مناسب هستند، بهترین گزینه را انتخاب کنید.


مراکز معتبر که در این زمینه فعالیت می‌کنند، این امکان را به شما می‌دهند تا با قدرت انتخاب بالا، بهترین نوع استند راهنمای طبقات را با بهترین قیمت تابلو راهنمای طبقات و کیفیت عالی خریداری کنید. به علاوه مشاوره‌های لازم را نیز برای انتخابی بهتر  برای تهیه استند راهنمای طبقات به شما ارائه می‌دهند.

برای کسب اطلاعات درباره تابلو ایمنی کارگاه با ما همراه باشید.

ساخت تابلو طبقاتی امروزه به شکل یک نماد یا علامت با کاربردهای مختلف وجود دارد که تابلوی راهنمای طبقات ساختمان یکی از این موارد به شمار می‌رود. تابلو راهنمای طبقات با ایجاد مسیری از علائم و نوشته‌ها، افراد را در مکان‌هایی همچون فروشگاه‌های بزرگ، ساختمان‌های اداری، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و... به سمت مسیر درست راهنمایی می‌کنند.

 تابلوی راهنمای طبقات ساختمان

 تابلوی راهنمای طبقات ساختمان وسیله‌ای است که برای مشخص کردن طبقات ساختمان‌های اداری، تجاری، فروشگاه‌ها و... استفاده می‌شود. تابلو راهنمای طبقات به مراجعه‌کنندگان در پیدا کردن مسیر مورد نظرشان کمک می‌کند. تابلو راهنمای ساختمان در شکل‌های مختلفی وجود دارد که هدف همه تابلو راهنمای طبقات معرفی قسمت‌های مختلف ساختمان است. در صورتی که در یک ساختمان اداری، تجاری و یا حتی مسکونی از تابلوی راهنمای طبقات ساختمان استفاده نشود موجب سردرگمی مراجعه‌کنندگان می‌شود. یک تابلو راهنمای ساختمان که طبق استانداردهای روز دنیا ساخته شده باشد از آشفتگی و سردرگمی مراجعین جلوگیری کرده و همینطور تابلو راهنمای طبقات مسیر را به‌درستی به آنان نشان می‌دهد. محل نصب تابلو راهنمای طبقات از اهمیت بالایی برخوردار است، به‌طوری‌که تابلو راهنمای ساختمان باید به‌راحتی قابل دیدن باشد. قیمت تابلو راهنمای طبقات نیز از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید.

مطلب پیشنهادی:تابلو تبلیغاتی مغازه

 مزایای استفاده از تابلو راهنمای ساختمان

 همانطور که گفته شد استفاده از تابلو راهنمای طبقات در ساختمان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و عدم نصب تابلو راهنمای ساختمان موجب سردرگمی افراد در پیدا کردن مسیر درست می‌شود. در ادامه به برخی از مزایای استفاده از تابلوی راهنمای طبقات ساختمان اشاره می‌کنیم: صرفه‌جویی در زمان: با نصب تابلو راهنمای طبقات در ساختمان مراجعه‌کنندگان مسیر خود را زودتر پیدا می‌کنند. افزایش رضایت مراجعین: پیداست که هرچه پیدا کردن مکان مورد نظر توسط تابلو راهنمای طبقات از سمت مراجعین راحت‌تر و با اتلاف وقت کمتری باشد، درصد رضایت‌مندی آنان نیز بیشتر خواهد بود. تابلو راهنمای ساختمان تأثیر بر زیبایی و افزایش اعتبار ساختمان دارد.

 نکات مهم در طراحی و ساخت تابلو طبقاتی

 استفاده از فونت‌های ساده و قابل خواندن در تابلو راهنمای ساختمان، مناسب برای تمام سنین استفاده از المان‌های ضروری و علائم مشترک بین‌المللی در ساخت تابلو طبقاتی توجه به انتخاب ابعاد تابلو راهنمای طبقات مناسب با فضای ساختمان و قیمت تابلو راهنمای طبقات طراحی و چاپ جذاب و باکیفیت تابلو راهنمای ساختمان برای جلب توجه بهتر و بیشتر مراجعین توجه به هماهنگی و یک دست بودن تابلو راهنمای ساختمان در ابعاد، المان‌ها، رنگ و فونت در تمام قسمت‌های ساختمان بهتر است در ساخت تابلو طبقاتی برای هر واحد و یا اتاق از تابلو راهنمای ساختمان متحرک استفاده شود تا امکان جابه‌جایی راحت را داشته باشند.

 قیمت تابلو راهنمای طبقات

 قیمت تابلو راهنمای طبقات بر اساس فاکتورهایی که در ادامه به آن می‌پردازیم محاسبه می‌شود: هرچه متریال‌های مورد استفاده در ساخت تابلوی راهنمای طبقات ساختمان از کیفیت بالاتری برخوردار باشد قیمت تابلو راهنمای طبقات نیز بیشتر خواهد بود. ابعاد و متراژ در ساخت تابلو طبقاتی از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت تابلو راهنمای طبقات است. شکل‌ها و المان‌های مورد استفاده در تابلو راهنمای طبقات به نسبت فضای ساختمان هزینه نصب تابلو راهنمای ساختمان حکاکی روی متریال‌های تابلوی راهنمای طبقات ساختمان نکته: هزینه استفاده از هر نوع متریال اضافه در ساخت تابلو طبقاتی مانند چوب، آهن، آلومینیوم و... به‌صورت جداگانه بر قیمت تابلو راهنمای طبقات تأثیرگذار هستند.

مطالعه بیشتر:تابلو بیمارستانی

سفارش ساخت تابلو طبقاتی در شرکت ریحان ساین

شرکت ریحان طرح گستر با نام تجاری ریحان ساین با داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان، در زمینه ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی و تولید تابلوهای علائم راهنما فعالیت دارد. در این شرکت تیم مجرب و حرفه‌ای ریحان ساین، با استفاده از تکنولوژی روز دنیا انواع تابلوهای تبلیغاتی و تابلوهای راهنمایی همانند تابلوی راهنمای طبقات ساختمان را طبق سلیقه شما عزیزان تولید می‌کنند. از مزایای سفارش ساخت تابلو طبقاتی در شرکت ریحان ساین می‌توان به داشتن گارانتی همراه با خدمات پس از فروش اشاره کرد؛ همچنین با سفارش ساخت تابلو طبقاتی در این شرکت، مهندسی محیط و بازدید میدانی از محل مورد نظر صورت خواهد گرفت. برای ثبت سفارش ساخت تابلو طبقاتی و اطلاع از قیمت تابلو راهنمای طبقات در شرکت ریحان ساین، کافی است با پشتیبانی مجموعه تماس بگیرید.

 جمع‌بندی 

در این مقاله راجع به تابلوی راهنمای طبقات ساختمان، ضرورت، مزیت‌ها و قیمت تابلو راهنمای طبقات صحبت کردیم. اگر شما هم قصد سفارش ساخت تابلو طبقاتی دارید، شرکت ریحان سایت این امکان را برای شما عزیزان فراهم آورده تا علاوه بر اطلاع از قیمت تابلو راهنمای طبقات بتوانید طبق سلیقه خود، تابلوی راهنمای طبقات ساختمان مورد نظرتان را سفارش داده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را دریافت کنید.

مطلب پیشنهادی:لایت باکس دیواری




تابلو راهنمای طبقات - ریحان ساین
تابلو راهنمای طبقات - ریحان ساین
تابلو راهنمای طبقات - ریحان ساین
ریحان ساین