طرح گرافیک محیطی

طرح گرافیک محیطی

در این مقاله از سایت ریحان ساین درباره لایت باکس توضیح دادیم همراه ما باشید.

خیابان های بدون نام، مغازه های بدون شماره و بزرگراه های بدون تابلو، همگی مثل کابوس هستند. کابوسهایی که طرح گرافیک محیطی شما را از آن بیرون میآورد.

وقتی وارد فضایی مانند ساختمان اداری، ایستگاه مترو یا حتی یک ساختمان معمولی میشوید، طرحهایی را میبینید که برای شما روشن میکنند نسبت به آن فضا چه احساسی داشته باشید، چه کار کنید، به کدام طرف بروید و منتظر چه چیزی باشید. آنها در حقیقت طرح گرافیک محیطی هستند که میتوانند به شکل گرافیک محیطی تبلیغاتی، گرافیک محیطی خلاقانه و گرافیک محیطی ساختمان ظهور پیدا کنند.

ما در این مقاله شما را با طرح گرافیک محیطی آشنا میکنیم و کاربردهای مهم آن را واکاوری میکنیم.

گرافیک محیطی تبلیغاتی

طرح گرافیک محیطی (EGD) در حقیقت هنری است که از عناصر مختلف گرافیکی استفاده میکند تا تجربه افراد را در یک فضای خاص تنظیم کرده و یا بهتر کند؛ عناصری مانند تایپوگرافی، رنگ، تصاویر و بافتها.

تعدادی از گرافیک محیطی تبلیغاتی وجود دارند که زیرمجموعه گرافیک محیطی تبلیغاتی قرار میگیرند؛ یا به عبارت دیگر، طرح گرافیک محیطی به برخی از زمینه ها به طور خاص میپردازد. آنها عبارت اند از راهیابی، مکان‌ سازی، طراحی نمایشگاه، فضاهای عمومی، تحقیق و برنامه‌ ریزی.

طرح گرافیک محیطی در بسیاری از اوقات به افراد کمک میکند تا راه خود را پیدا کنند، همچنین ویژگی های فضا را برای افراد مشخص کرده و احساس آنها را نسبت آنچه در محیط انتظار آنها را میکشد، تنظیم میکنند.

طراحی گرافیک محیطی شامل بسیاری از رشته های طراحی از جمله گرافیک، معماری، داخلی، منظره و طراحی صنعتی است که همگی با جنبههای بصری مختلف، هویت و اطلاعات، و شکل دادن به ایده هایی که تجربیاتی منحصر به فرد را در افراد نسبت به یک مکان خاص ایجاد میکنند در ارتباط هستند.

اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره لایت باکس هستید به این صفحه مراجعه کنید.